אבחון אוטיזם (ASD)

אבחון זה נערך כאשר עולה חשד כי קשייו של הילד נובעים מהימצאותו על הספקטרום האוטיסטי. בעשור האחרון חלה עליה משמעותית באחוז הילדים המאובחנים עם אוטיזם, עליה המיוחסת בחלקה גם לעליה במודעות החשיבות לטיפול המוקדם ובפניה לאבחון. מאחר ומדובר על ספקטרום רחב ובו נמצאים ילדים ומבוגרים בעלי רמות תפקוד שונות, הפניה לאבחון יכולה לנבוע ממגוון רב של סיבות. הורים פונים לאבחון כאשר הם מבחינים כי ילדם מתקשה ביצירת קשר מותאם עם בני גילו, מראה עיכוב בהתפתחות השפה או לחלופין מתבטא במשלב שפה גבוה, מתעכב בפיתוח משחק דמיוני, אינו לוקח חלק בשיח הדדי, מתקשה בהבנת הומור וסרקזם, מראה רגישות סנסורית, נוקשות, קושי במעברים ועוד… קשיים אלו יכולים להוות אינדיקציה ללקות תקשורתית (אוטיזם), אך יכולים לנבוע ממכלול של קשיים התפתחותיים, סביבתיים, רגשיים ונוירולוגיים אחרים ועל כן חשוב לפנות למאבחן המיומן ובקיא באבחנה ובאבחנות המבדלות.

לשם קבלת האבחנה יש צורך בבדיקה של רופא (נוירולוג או פסיכיאטר ילדים) ובאבחון של פסיכולוג אשר יסכימו על כך שהילד עונה על הקריטריונים של (Autistic Spectrum Disorder) ASD על פי ההגדרות שנקבעו ב- DSM 5 (ספר האבחנות הפסיכיאטריות)

במקרה ואכן הילד נמצא על הספקטרום האוטיסטי, עריכת האבחון חיונית לשם בניית התוכנית הטיפולית, התאמת המסגרת החינוכית או העזרה הלימודית וקבלת זכויות מקופות החולים ומביטוח לאומי. ילד המאובחן עם אוטיזם זכאי ל-3 טיפולים פרא-רפואיים בשבוע מקופת החולים, ל-100% גמלת ילד נכה וכתוצאה מכך להנחה במסי ארנונה, בחשבון החשמל והטלפון, בתעריף המים, נקודות זיכוי מס, פטור מאגרת רישוי לרכב ועוד..

אבחון באוטיזם נעשה על ידי פסיכולוגיות התפתחותיות או פסיכולוגיות קליניות בהתאם לגיל הילד.

לשאלות נוספות ויצירת קשר אנא לחצו כאן ונשמח לעזור.

אוטיזם חברותא