סמינר הכשרה בטיפול קבוצתי לילדים ומתבגרים

קול היחיד – כל הקבוצה

מדוע טיפול קבוצתי ידוע כיום כדרך יעילה ביותר בעזרה לילדים ומתבגרים עם קשיים רגשיים? כיצד ניתן לשלב היבטים דינמיים והתנהגותיים בעבודה הקבוצתית? מהו המשחק הקבוצתי ובמה הוא שונה מהמשחק הפרטני? כיצד ניתן לשלב בין תיאוריות מגוונות מתחום הפסיכולוגיה לעבודה טיפולית מעשית?

כפי שרבים מאתנו מבינים, קושי רגשי של ילדים ומתבגרים מתבטא כמעט תמיד במישור החברתי. בטיפול הפרטני הילד לרוב יספר על קשייו דרך דיבור או משחק. בטיפול הקבוצתי, הילד אינו צריך לספר אלא חווה זאת דרך הדפוסים המשתנים המגיעים באופן טבעי במרחב הטיפולי ובאינטראקציות החוזרות ונשנות של כל חברי הקבוצה. בשל סיבה זו  ועוד סיבות רבות, בשנים האחרונות יש הכרה גוברת בעוצמתו של הטיפול הקבוצתי, עומקו ויעילותו.

מטרת סמינר זה להקנות ידע דינמי בתחום הטיפול הקבוצתי ובנושא תהליכים קבוצתיים. לרכוש כלים מעשיים להנחיית קבוצות טיפוליות. לאפשר למטפלים להשתתף בהנחיית קבוצות ולהיות חלק מקבוצה קיימת תוך כדי יישום למידה תיאורטית והתנסותית ושיפור מיומנויות התערבות בקבוצה. ההשתלמות מבוססת על אינטגרציה ייחודית שבין תיאוריות טיפול קבוצתי למבוגרים לבין טיפול דינמי בילדים ומתבגרים ובהצגת מודל טריאדי המשלב בין קבוצות טיפוליות – הורים – מסגרות חינוכיות. קיום הקבוצות אפשרי במודל זה הן במסגרות חינוכיות והן במסגרות טיפוליות.

המפגשים מתקיימים בתצורה חד שבועית או בימי לימוד מרוכזים מהתאם לצרכים והמשאבים האפשריים. לאחר סיום ההכשרה, יש אפשרות לליווי והדרכה של מנחי הקבוצות.

הסמינר מיועד למטפלים בעלי נסיון בסיסי לכל הפחות בשפה הפסיכו-דינמית. ביניהם: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מנחי קבוצות, מטפלים זוגיים ומשפחתיים, מטפלים בהבעה, תרפיסטים ויועצים חינוכיים.

על המנחה – יעד מידן:

פסיכולוג קליני. מנהל מרכז “חברותא” לטיפולים קבוצתיים ופרטניים.

מעביר סמינרים והדרכות לצוותים טיפוליים בתחנות פסיכולוגיות, שירותים פסיכולוגים חינוכיים ובתי חולים לבריאות הנפש. עובד מול צוותים חינוכיים בבתי ספר ומסגרות חינוך בלימוד המודל הקבוצתי הדינמי. מטפל בקבוצות, ילדים, בני-נוער, מבוגרים וזוגות.

לפרטים נוספים, קבלת סיליבוס הסמינר ויצירת קשר, אנא כתבו כאן