איבחונים בחברותא

אבחונים הם דרך לענות על שאלות חשובות לפני המשך תהליך פסיכולוגי/לימודי/רפואי או יותר נכון לדייק טוב יותר את השאלות שאנו שואלים. יש כמה סוגי אבחונים עם מטרות שונות:

אבחון אוטיזם (ASD)

אבחון זה נעשה על ידי פסיכולוגים התפתחותיים וקליניים ונערך כאשר עולה חשד כי קשייו של הילד נובעים מהימצאותו על הספקטרום האוטיסטי. בעשור האחרון חלה עליה משמעותית באחוז הילדים המאובחנים עם אוטיזם, עליה המיוחסת בחלקה גם לעליה במודעות החשיבות לטיפול המוקדם ובפניה לאבחון.
קרא/י עוד

אבחון פסיכו-דידקטי

אבחון זה נעשה על ידי פסיכולוגית חינוכית ונועד לענות על שאלות בתחום הקשיים הלימודיים ומופנים אליו ילדים ומתבגרים עם קשיים במערכת החינוכית. מטרת האבחון לתת תמונה מקיפה לגבי הכישורים האינטלקטואליים, נקודות חוזק וחולשה והסברים אפשריים של פערים.
קרא/י עוד

אבחון פסיכודיאגנוסטי

אבחון מקיף, עמוק ואינטגרטיבי אשר נעשה על-ידי פסיכולוג קליני כאשר סביבתו של הילד (הורים, מטפלים, צוות חינוכי) מרגישים כי הוא מתמודד עם קשיים רגשיים ונפשיים עמוקים אשר אינם יכולים להיות מוסברים בידע הקיים אודותיו.
קרא/י עוד

אבחון נוירולוגי

אבחון הנעשה על ידי רופא המתמחה במדעי המוח כדי לאשש או לשלול קיום מצבים נוירולוגים בקרב ילדים ומבוגרים. לרוב אבחון זה ישמש לקביעה של מצבים כמו הפרעת קשב וריכוז.

הערכה פסיכיאטרית

אבחון הנעשה על ידי פסיכיאטר כדי להעריך מצב נפשי מורכב (לעיתים פגיעה עצמית או חשש לאובדנות) ולקבוע גם האם יש צורך בוויסות תרופתי.

לשאלות נוספות ויצירת קשר אנא לחצו כאן ונשמח לעזור.