הצוות

צוות המטפלים בחברותא הם פסיכולוגים מורשים בעלי נסיון והכשרה. אנו שמים דגש רב על מומחיות, מקצועיות, נסיון ואתיקה. 

יעד מידן - מנהל חברותא. פסיכולוג

יעד מידן

פסיכולוג קליני מומחה ומדריך. מנהל ״חברותא״.

יעד מידן^

פסיכולוג קליני מומחה ומדריך. מנהל ״חברותא״.

^יעד הוא מנהל ומייסד מרכז "חברותא". בעל ניסיון טיפולי עשיר כפסיכולוג בטיפולים קבוצתיים וטיפולים פרטניים בילדים, זוגות, מבוגרים, הדרכות הורים וליווי מערכות חינוכיות. כמו כן הוא עובד עם ספורטאים מצטיינים מתחומים שונים. גישתו הטיפולית היא דינאמית אך הוא משלב גם טכניקות התנהגותיות-קונגטיביות ועוד. תפיסת עולמו המקצועית והאישית מאמינה שטיפול מהווה גשר בין עולמות ודרך נהדרת לבניית קשר, אמון וחיבורים. יעד פיתח גישה טיפולית אינטגרטיבית ייחודית המשלבת גישות טיפול פסיכודינאמיות והתנהגותיות לטיפול קבוצתי. גישה זו מיושמת בהצלחה במרכז "חברותא" ובצוותים טיפוליים שונים ברחבי הארץ. כמו כן, יעד שותף במחקר אמפירי ראשוני על יעילותה של שיטה זו עם חוקרים נוספים. מחקר זה כבר העלה תוצאות ראשוניות מרשימות באשר ליעילות הטיפול הקבוצתי. את ההסמכה הוא רכש בתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובתואר שני בפסיכולוגיה קלינית-חינוכית באוניברסיטת חיפה. את תהליך ההתמחות הקלינית הוא עבר בתחנת גבעת חיים איחוד ובבית חולים שער מנשה. הוא בעל הסמכה כמדריך בפסיכותרפיה. בנוסף הוא בעל ניסיון רב במסגרות חינוכיות רבות ובתי ספר. כיום, הוא הפסיכולוג של בית הספר מבואות עירון בעין שמר.
אלה היימן^

פסיכולוגית התפתחותית מומחית

^בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית מאוניברסיטת חיפה. מאבחנת ומטפלת בילדים בגילאי 0-9 שנים המתמודדים עם קשיי שינה, אכילה וגמילה, קשיים חברתיים ותקשורתיים, קשיים בוויסות הרגשי, קשיי קשב וריכוז, בעיות התנהגות וקשיים בקשר בין הורה לילד. עורכת אבחונים להערכה קוגניטיבית, רגשית ותקשורתית (אוטיזם) וטיפוליים פרטניים, דיאדיים והדרכות הורים. התמחתה ב"תחנה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי" בחיפה ובמכון להתפתחות הילד של קופת חולים מאוחדת. "הזמן הכי טוב לשתול עץ הוא לפני חמישים שנה. הזמן השני הכי טוב לשתול עץ הוא עכשיו. אני מאמינה שטיפול מוקדם, בשלב ההריון, ההורות והינקות יכול למנוע בעיות מורכבות יותר ולהשיג לבלוב וצמיחה מיטבית בעתיד!".
אפה (אפרת) אלון^מטפלת באומנות (MA)^אפה היא מטפלת באומנות. היא בעלת תואר שני (MA )בטיפול באמצעות אומנויות, ביה"ס לחברה ואומנות ASA ומתמחה בטיפול דיאדי בביה"ס לטיפול משולב הורה-ילד, תל-אביב. את התואר ראשון עשתה באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. ציירה ולמדה בביה"ס "בסיס לאמנות ותרבות" בהרצליה. עובדת עם ילדים בגיל הרך והוריהם, ילדים בגיל היסודי, בני נוער ומבוגרים. ילדים ונוער בסיכון, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. אפה עבדה בפרוייקט "נתיבים להורות" טיפול בילדים ומשפחות בסיכון בקרית ים. התמחתה ב"מרכז מיכאל", טיפול בילדים ונוער בסיכון, בפרדס חנה. הטיפול באומנות נע לפי רצון וצורך המטופל.ת בין פסיכותרפיה דינאמית (טיפול בשיחות), לבין שילוב כלים הבעתיים ותהליכי יצירה ומשחק. הכלי האומנותי וחומרי היצירה מאפשרים לבטא ולעבד תכנים רגשיים, ובכך מסייעים בתהליך הטיפול. בטיפול עצמו, אין צורך בהתנסות קודמת באמנות, או בכישרון. "אני מאמינה שהתחברות לכוחות הבריאים והאותנטיים שלנו מביא לשינוי וצמיחה וגאה ושמחהשיש לי הזכות ללוות תהליכים אלו"
גידי הירש^

פסיכולוג קליני וחינוכי מתמחה

^גידי הוא פסיכולוג בעל הכשרה בטיפול דינאמי ובטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). גידי בעל ניסיון בטיפול בילדים, נוער ומבוגרים, הדרכות הורים וליווי של מערכות חינוך שונות (גיל הרך, חינוך מיוחד). את ההסמכה הוא רכש בתארים ראשון ושני במכללה האקדמית של תל אביב-יפו. את תהליך ההתמחות הקלינית והחינוכית הוא עבר בתחנת העמקים אשר בגלבוע. גידי מאמין כי הטיפול מהווה אבן דרך חיונית ליצירת קשרים מכילים ומפרים בין אדם לסביבתו וכי המטפל צריך להביא עמו מחויבות, אמינות ומוטיבציה רבה להצלחה הטיפולית.
גל זהר^פסיכולוג קליני מתמחה^עובד עם מבוגרים, מתבגרים וילדים. גישתו אינטגרטיבית, ומשלבת טיפול דינמי עם טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), על פי הצרכים שעולים במהלך הטיפול. בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה וניהול מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני (MA) בפסיכולוגיה קלינית מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו. גל עובד כיום בשירות הפסיכולוגי של אוניברסיטת תל אביב, במסגרתו הוא עוסק בטיפולים פרטניים ובטיפול קבוצתי דינמי בסטודנטים. מעבר לכך, לגל ניסיון בעבודה טיפולית במחלקה הפתוחה בבי"ח שער מנשה, במרפאת עירון, ובמרכז הישראלי לטיפול בהפרעות טורדניות כפייתיות (OCD). "אני מאמין שקשיים ומשברים יכולים להיות הזדמנות לקידום של תהליכי שינוי והתפתחות, הן פנימית והן חיצונית. תהליכים אלה יכולים להתרחש בעיקר דרך עבודה משותפת של המטפל והמטופל, המתמקדת בחוויה, וקשורה בהיבטים רגשיים ובין-אישיים."
דפנה שרון^פסיכולוגית קלינית וחינוכית מתמחה^הוסמכתי בפסיכולוגיה קלינית של הילד ושל המבוגר באוניברסיטת בן גוריון בנגב. התמחיתי, התמחות קלינית, במרפאה לטיפול במבוגרים, במרפאה לטיפול בילדים וכן גם בגנים של ילדים על הרצף האוטיסטי. לאורך השנים רכשתי ניסיון רב בטיפול במבוגרים, הדרכת הורים וטיפול בילדים. בסופו של דבר בחרתי להתמקד בטיפול בילדים, ובשנים האחרונות אני מתמחה במסלול החינוכי, רוכשת ניסיון בייעוץ למערכות החינוכיות השונות, הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד. הטיפול בעיניי הוא בראש ובראשונה תהליך של התפתחות. התפתחות היכולת של המטופל להבין את עצמו ואת התגובות של האחרים אליו, וכן, התפתחות של מיומנויות לתקשורת, לויסות עצמי ועוד. כל אלו יסייעו לאדם לבחור דרכים יעילות יותר עבורו לפסוע בהן, דרכים המיטיבות יותר עם צרכיו ורגשותיו. אני מטפלת בגישה דינאמית - אינטגרטיבית. מאמינה מאד בעבודה עם המטופל בחדר הטיפולים, בשילוב עבודה עם המעטפת המשפחתית והחינוכית שלו.
ד״ר דנה בלאנדר^

פסיכולוגית קלינית מומחית

^פסיכולוגית קלינית מומחית. בעלת תואר דוקטור (Ph.D.) מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שם למדה לתואר ראשון בפסיכולוגיה ומדע המדינה, לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית ולתואר שני במדע המדינה. במהלך התמחותה עבדה במחלקות אשפוז ילדים ונוער, ובתחנות לבריאות הנפש בקרית גת ובנהריה. דנה מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. דנה עובדת גם כעמיתת מחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה. היא לימדה באוניברסיטת Tufts בבוסטון. היא פרסמה ספרים ומאמרים במגוון נושאים ("כבוד האדם כערך עליון בטיפול הרפואי", "על הזר שבתוכנו", "אבל, מלנכוליה ואמביוולנטיות", "למה אין אחים בספרות ילדים העברית?").
חן סער^פסיכולוגית חינוכית מומחית^למדתי לתואר ראשון ושני בפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, ובהמשך התמחיתי בפסיכולוגיה חינוכית בשירות הפסיכולוגי-חינוכי בבנימינה. במהלך עבודתי רכשתי ניסיון בטיפול בילדים ובבני-נוער, בתהליך אשר כלל גם התבוננות על תפקוד הילד/ה במסגרת החינוכית. בנוסף, הדרכתי הורים סביב התמודדויות ולבטים בהקשר לתפקידם כהורים. כעת אני לומדת לדוקטורט באוניברסיטת חיפה ומתמקדת בפיתוח הדרכת הורים עבור הורים לילדים עם קשיי התנהגות. כמטפלת וכאמא לשלושה ילדים אני מאמינה שכל התמודדות עם קושי שהילד/ה שלנו מעלה, או קושי שאנחנו מגלים בהורות, היא פוטנציאל לצמיחה ולהתפתחות. בתהליך שיש בו הקשבה, דיוק וגמישות, משתכללת בהדרגה היכולת שלנו ההורים להיות בקשר מיטיב עם הילד/ה שלנו, ומתרחבת היכולת שלנו לחוות שמחה, סיפוק והנאה בהורות וגם בחיים ככלל.
טל אזולאי^

פסיכולוגית קלינית מומחית

^טל התמחתה במרפאה לבריאות הנפש בבית חולים רמב"ם, מחלקה פסיכיאטרית, ובמרכז חירום לילדים בסיכון. צברה נסיון בטיפול במבוגרים הזקוקים לעזרה במגוון מצבי חיים כגון דיכאון, חרדה,קושי במציאת משמעות, אובדן ועוד. כמו כן צברה ידע רב בהתמודדות עם ילדים ונערים הנמצאים במצבי סיכון או מתמודדים עם דחיה חברתית, חוסר יציבות וקושי במציאת ביטחון ושייכות בעולם. מטפלת בחברותא בילדים, מתבגרים, מבוגרים והדרכות הורים. היבט מרכזי של עבודתה הוא ילדים ונערים הנמצאים על הרצף האוטיסטי, וסיוע להם ולמשפחותיהם להכיל את הקשיים הנגזרים מהתמודדות זו, אך גם להכיר בייחודיות שהולכת יד ביד עם חיים על הרצף. "האבסורד הוא, שדווקא שאני מקבל את עצמי כמו שאני, אז אני מתחיל להשתנות". זה משפט המלווה אותי רבות בעבודתי המקצועית. רבות אני נתקלת במטופלים או הורים לילדים שמרגישים לחץ גדול מבפנים ומבחוץ לשנות את עצמם או ילדיהם כדי להתאים טוב יותר למה שהחיים דורשים מהם. אני מציעה לילד ולהוריו מקום של קשר בו אפשר לחשוף את כל הצדדים בציפיה לקבלה לא שיפוטית ומתוך כך להצמיח שינוי שמרכך ומקל את הקשיים שהיום-יום עשוי לזמן לנו."
יותם קדם^

פסיכולוג קליני מתמחה

^יותם בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית מהמרכז הבינתחומי-הרצליה. יותם מטפל בגישה הדינמית ובעל הכשרה בטיפול התנהגותי – קוגניטיבי (CBT). בעבר התמחה בנווה מלכישוע אשר בגלבוע, ובעל ניסיון בטיפול בנוער ומבוגרים המתמודדים עם קשיי וויסות, התמכרויות וקשיים חברתיים. "המפגש הטיפולי מהווה קרקע להתפתחותן של גמישות מחשבתית ויצירתיות. אני מאמין כי באמצעות יכולות אלו, מתאפשרת התבוננות מחודשת בעולמינו הפנימי והאופן בו הוא משפיע על חיי היום-יום ויחסינו עם הסביבה."
לילך נובינזון^פסיכולוגית התפתחותית מומחית^לילך היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך מיוחד ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית של הילד. היא בעלת הכשרה בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית וטיפול דיאדי. לילך מטפלת בילדים המתמודדים עם קשיי התנהגות וויסות רגשי, קשיי גמילה ושינה, קשיים בהסתגלות ופרידה, קשיים במיומנויות חברתיות והפרעות תקשורת (אוטיזם), עיכובים התפתחותיים, אילמות סלקטיבית ומצבי משבר וטראומה. עורכת אבחונים בגיל הרך ומדריכה הורים. לילך מרכזת בחברותא את "חברוטף" - מרכז טיפולי לגיל הרך מגילאי לידה עד תשע. מרכז המציע טיפולים דיאדיים, רגשיים, ליווי הורי, טיפולים לנשים בהריון וייעוץ לאחר לידה. "עבורי עבודה טיפולית עם הורים וילדים היא שליחות. אני מאמינה במפגש טיפולי שנעשה באווירה תומכת, מקבלת, מכילה ומחזקת כאשר ההורה, אשר תמיד מכיר הכי טוב את ילדו, בין אם הוא נמצא בחדר הטיפול או לא, הוא השותף הכי חשוב להבין ולחשוב את הילד על מנת לסייע לו בקשייו".
עירית בן נון^

פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה

^עירית היא פסיכולוגית בעלת נסיון טיפולי עשיר ומגוון. היא עובדת עם קבוצות, ילדים, בני נוער, הורים וצוותים חינוכיים. לאורך השנה עבדה במספר שירותים פסיכולוגים חינוכיים, ליווי של מסגרות חינוכיות והתמקדות טיפולית בגיל הרך ובחינוך המיוחד. בשנים האחרונות, עירית מדריכה צוותים של פסיכולוגים מתמחים וצוותים טיפולים מגוונים. במהלך השנים, היא עסקה בניהול והובלה של תחום העבודה הטיפולית בגיל הרך בזכרון יעקב. עירית היא פסיכולוגית העובדת בגישה הדינאמית ומשלבת גם טכניקות התנהגותיות וקוגניטיביות, היפנוזה, טיפולים דיאדיים, התערבויות נרטיביות ואסטרטגיות ועוד. תפיסת עולמה המקצועית מתייחסת למכלול ההיבטים בחיי המטופל בתוך חדר הטיפול ומחוצה לו והיא מקפידה על חשיבה משותפת ויצירתית עם האנשים המשמעותיים בחיי המטופל. את ההסמכה היא רכשה בתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון ובתואר שני באוניברסיטה העברית בירושליים בפסיכולוגיה התפתחותית. כמו כן, היא בוגרת בית הספר לפסיכותרפיה – המדרשה הגבוהה לפסיכולוגיה חינוכית.
צליל פלד-דרומי^

פסיכולוגית קלינית מומחית

^עובדת עם ילדים, נוער ומבוגרים. לצליל הכשרה בטיפול דינמי, טיפול דיאדי וטכניקות CBT. היא מטפלת מתוך גישות אלו, ומשלבת אותן בהתאם לצורך ולמקרה. לצליל נסיון בעבודה עם ילדים (כולל הגיל הרך), נוער ומבוגרים ובתהליכי ליווי הורים, בתחומי קושי שונים. בין השאר עבדה עם אוכלוסיות במצבי משבר נפשי (אקוטי וכרוני), נוער בסיכון, הפרעות אכילה ואנקופרזיס. צליל מתמחה במרפאת ילד ונוער של משרד הבריאות ביפו. במקביל היא מלווה מסגרות חינוך בלתי-פורמליות בקיבוצים. היא בעלת B.A. בפסיכולוגיה בהצטיינות מהמרכז הבינתחומי הרצליה, ו- .M.A בהצטיינות בפסיכולוגיה קלינית-חינוכית מטעם אוניברסיטת חיפה. "מה שאין ברצוננו לדעת על אודות עצמנו, מופיע כלפי חוץ כגורלנו"/ קרל יונג. אני מאמינה שטיפול הוא הזדמנות. הזדמנות בה מטפל יכול להתייצב לצד, עבור המטופל, נאמן לשקט ולהתחזקות שלו. להתבוננות הטיפולית יש פוטנציאל מרפא; להתבונן באופן מודע על תהליכים שנעשו עד כה באופן אוטומטי, ולבחון כיצד והאם הם משרתים אותנו. אני מאמינה שדרך הבנה אמפטית, שהיא אבן היסוד של קשר טיפולי, יכול להתרחש תהליך של גילוי והתפתחות.
רון-לי פלג^פסיכולוגית קלינית מתמחה^עובדת עם ילדים, נוער ומבוגרים. בעלת A.B בהצטיינות בפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת בן גוריון, ו- A.M בהצטיינות בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת תל אביב. מטפלת בגישה דינמית, תוך שילוב אלמנטים מגישות טיפול ממוקדות כגון CBT, IPT ו-MBCT בהתאם לצרכי המטופל. מתמחה כעת בשירות הפסיכולוגי של אוניברסיטת תל אביב ומטפלת בסטודנטים המתמודדים עם קשיים מגוונים, חרדה, דיכאון, טראומה, אובדן וקשיים ביחסים בינאישיים. בנוסף צברה ניסיון בהדרכות הורים ובטיפול בהפרעות אכילה, אנקופרזיס, קשיי וויסות, הפרעת קשב וקשיים חברתיים במרפאת ילדים ונוער בגהה. במקביל, מתרגלת ויניאסה יוגה מעל עשור ומלמדת בעשור האחרון. "במשחק, ובמשחק בלבד, הילד או המבוגר מסוגלים להיות יצירתיים ולהשתמש באישיות כולה, ורק בהיותו יצירתי מגלה היחיד את העצמי." / דונלד ויניקוט. עבורי, טיפול פסיכולוגי הינו מרחב המזמין למסע וחיפוש, מסע ליצירת קשר, לעושר פנימי, לעבודה על חיבורים רגשיים, מגע עם קושי, כאב וכוחות חדשים מתוך מרחב מוגן ולא שיפוטי.
שרית אבישר^

פסיכולוגית קלינית מתמחה

^עובדת עם מבוגרים ובני נוער. שרית עובדת בגישה דינמית מעמיקה, תוך שילוב אלמנטים מגישות ממוקדות יותר מעולם ה-cbt. הבחירה בגישה המתאימה היא גמישה, ונעשית בהתאם לצרכי המטופל. שרית עובדת במרפאה לבריאות הנפש של כללית במשגב, עם אוכלוסיה מגוונת מאוד. בעבודתה הטיפולית מתמקדת במצבי משבר, דיכאון לאחר לידה, קשיים בהורות וביחסים בינאישיים, הפרעות חרדה ושאלות של גיבוש זהות. שרית למדה תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה, ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית במרכז האקדמי רופין. ״בעיניי העבודה הטיפולית היא מסע משותף, שמטרתו להכיר ולהבין את האופן בו אנו פועלים, את המניעים שלנו, ואת ההקשר בו הבחירות שלנו נעשות. בתוך המרחב הטיפולי מתאפשרת חקירה, התבוננות וחיבור טוב יותר לעצמנו. בחסות הקשר הטיפולי שנוצר, אנו לומדים לקחת שהות לפני שנפעל על אוטומט, להגמיש דפוסים ישנים וליצור מרחב שמאפשר הקלה ומעט יותר חופש.
ד"ר מיטשל שערץ^מומחה בנוירולוגית ילדים  / יועץ לצוות^ד"ר מיטשל שערץ עוסק באבחון וטיפול בילדים עם כל סוגי הקשיים בתחום הנוירו-התפתחותי מעל 25 שנים. הוא מנהל מערך התפתחות הילד ונוירולוגית ילדים במאוחדת בצפון וכן הינו מרצה קליני בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון. ד"ר שערץ עורך מחקרים בתחום הפרעות התפתחותיות עם דגש על תחומי התערבות ונוירו פלסטיות של המח. הוא מרצה לסטודנטים ומתמחים בטכניון וגם מעביר הרצאות באוניברסיטאות ובכנסים בארץ ובעולם. הוא אחד היוזמים בפרויקט "יוזמת העתיד", פלטפורמה ייחודית שנועדה לבסס טיפוליים טכנולוגיים חדשנים עבור ילדים עם מוגבלויות. ד"ר שערץ כיהן כיו"ר העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו וחבר ברשת לתסמונת דאון והפרעות התפתחותיות גנטיות אחרות בארגון הנוירו-פסיכו-פרמקולוגי האירופי. כמו כן חבר בוועדות ביקורת מטעם המועצה המדעית ומעורב בתוכנית לימודית של מתמחים בתחום. ד"ר שערץ מייעץ ל"חברותא" ומאבחן אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, קשיי וויסות והפרעות התפתחותיות אחרות.