הצוות

צוות המטפלים בחברותא הם פסיכולוגים מורשים בעלי נסיון והכשרה. אנו שמים דגש רב על מומחיות, מקצועיות, נסיון ואתיקה. 

יעד מידן - מנהל חברותא. פסיכולוג

יעד מידן

פסיכולוג קליני מומחה ומדריך. מנהל ״חברותא״.

יעד מידן^

פסיכולוג קליני מומחה ומדריך. מנהל ״חברותא״.

^יעד הוא מנהל ומייסד מרכז "חברותא". בעל ניסיון טיפולי עשיר כפסיכולוג בטיפולים קבוצתיים וטיפולים פרטניים בילדים, זוגות, מבוגרים, הדרכות הורים וליווי מערכות חינוכיות. כמו כן הוא עובד עם ספורטאים מצטיינים מתחומים שונים. גישתו הטיפולית היא דינאמית אך הוא משלב גם טכניקות התנהגותיות-קונגטיביות ועוד. תפיסת עולמו המקצועית והאישית מאמינה שטיפול מהווה גשר בין עולמות ודרך נהדרת לבניית קשר, אמון וחיבורים. יעד פיתח גישה טיפולית אינטגרטיבית ייחודית המשלבת גישות טיפול פסיכודינאמיות והתנהגותיות לטיפול קבוצתי. גישה זו מיושמת בהצלחה במרכז "חברותא" ובצוותים טיפוליים שונים ברחבי הארץ. כמו כן, יעד שותף במחקר אמפירי ראשוני על יעילותה של שיטה זו עם חוקרים נוספים. מחקר זה כבר העלה תוצאות ראשוניות מרשימות באשר ליעילות הטיפול הקבוצתי. את ההסמכה הוא רכש בתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובתואר שני בפסיכולוגיה קלינית-חינוכית באוניברסיטת חיפה. את תהליך ההתמחות הקלינית הוא עבר בתחנת גבעת חיים איחוד ובבית חולים שער מנשה. הוא בעל הסמכה כמדריך בפסיכותרפיה. בנוסף הוא בעל ניסיון רב במסגרות חינוכיות רבות ובתי ספר. כיום, הוא הפסיכולוג של בית הספר מבואות עירון בעין שמר.
אלחנן ארזי^פסיכולוג קליני מתמחה^בעל תואר ראשון ( בהצטיינות) בפסיכולוגיה וכלכלה מהאוניברסיטה הפתוחה, ובעל תואר שני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת תל אביב. במסגרת לימודי כתבתי תזה על גלגוליה של תפיסת המיניות בתיאוריה הפסיכואנליטית מפרויד ועד ימינו אנו. לתחום הטיפול הגעתי אחרי עשור של עבודה עם מתבגרים בחינוך בלתי פורמלי, ויש לי עניין , אהבה וחיבור לעולם המתבגרים ולמבוגרים הסובבים אותם. מטפל בגישה דינמית ומשלב כלים והתערבויות מעולם הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, מיינדפולנס ו act. במסגרת התמחות בפסיכולוגיה קלינית ביחידה לשלום הילד בחיפה עובד עם ילדים בגיל הרך ובגיל החביון ועם הוריהם, אשר מתמודדים עם הפרעות וקשיים מגוונים תוך דגש על קשר הורה ילד כגורם מחולל שינוי .
אלה היימן^

פסיכולוגית התפתחותית מומחית

^בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית מאוניברסיטת חיפה. מאבחנת ומטפלת בילדים בגילאי 0-9 שנים המתמודדים עם קשיי שינה, אכילה וגמילה, קשיים חברתיים ותקשורתיים, קשיים בוויסות הרגשי, קשיי קשב וריכוז, בעיות התנהגות וקשיים בקשר בין הורה לילד. עורכת אבחונים להערכה קוגניטיבית, רגשית ותקשורתית (אוטיזם) וטיפוליים פרטניים, דיאדיים והדרכות הורים. התמחתה ב"תחנה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי" בחיפה ובמכון להתפתחות הילד של קופת חולים מאוחדת. "הזמן הכי טוב לשתול עץ הוא לפני חמישים שנה. הזמן השני הכי טוב לשתול עץ הוא עכשיו. אני מאמינה שטיפול מוקדם, בשלב ההריון, ההורות והינקות יכול למנוע בעיות מורכבות יותר ולהשיג לבלוב וצמיחה מיטבית בעתיד!".
אפה (אפרת) אלון^מטפלת באומנות (MA)^אפה היא מטפלת באומנות. היא בעלת תואר שני (MA )בטיפול באמצעות אומנויות, ביה"ס לחברה ואומנות ASA ומתמחה בטיפול דיאדי בביה"ס לטיפול משולב הורה-ילד, תל-אביב. את התואר ראשון עשתה באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים. ציירה ולמדה בביה"ס "בסיס לאמנות ותרבות" בהרצליה. עובדת עם ילדים בגיל הרך והוריהם, ילדים בגיל היסודי, בני נוער ומבוגרים. ילדים ונוער בסיכון, הדרכות הורים וטיפולים דיאדיים. אפה עבדה בפרוייקט "נתיבים להורות" טיפול בילדים ומשפחות בסיכון בקרית ים. התמחתה ב"מרכז מיכאל", טיפול בילדים ונוער בסיכון, בפרדס חנה. הטיפול באומנות נע לפי רצון וצורך המטופל.ת בין פסיכותרפיה דינאמית (טיפול בשיחות), לבין שילוב כלים הבעתיים ותהליכי יצירה ומשחק. הכלי האומנותי וחומרי היצירה מאפשרים לבטא ולעבד תכנים רגשיים, ובכך מסייעים בתהליך הטיפול. בטיפול עצמו, אין צורך בהתנסות קודמת באמנות, או בכישרון. "אני מאמינה שהתחברות לכוחות הבריאים והאותנטיים שלנו מביא לשינוי וצמיחה וגאה ושמחהשיש לי הזכות ללוות תהליכים אלו"
גידי הירש^

פסיכולוג קליני וחינוכי מתמחה

^גידי הוא פסיכולוג בעל הכשרה בטיפול דינאמי ובטיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT). גידי בעל ניסיון בטיפול בילדים, נוער ומבוגרים, הדרכות הורים וליווי של מערכות חינוך שונות (גיל הרך, חינוך מיוחד). את ההסמכה הוא רכש בתארים ראשון ושני במכללה האקדמית של תל אביב-יפו. את תהליך ההתמחות הקלינית והחינוכית הוא עבר בתחנת העמקים אשר בגלבוע. גידי מאמין כי הטיפול מהווה אבן דרך חיונית ליצירת קשרים מכילים ומפרים בין אדם לסביבתו וכי המטפל צריך להביא עמו מחויבות, אמינות ומוטיבציה רבה להצלחה הטיפולית.
דניאל פישביין^עו"ס קלינית^דניאל היא עובדת סוציאלית קלינית (MSW) המטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים בגישה דינאמית, גישה החותרת לשינוי מתוך הבנה עמוקה של עולמו הפנימי של האדם ומורכבותו. היא בוגרת תואר ראשון בהצטיינות בפסיכולוגיה ובתוכנית ״אמירים״ (תוכנית מצטיינים בין-תחומית במדעי הרוח) מהאוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני בהצטיינות בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב. לדניאל ידע וניסיון משמעותי בטיפול במשחק בילדים המתמודדים עם מגוון קשיים, רגשיים והתפתחותיים, לרבות ילדים בגיל הרך ושנמצאים על הרצף האוטיסטי. בעבודתה עם ילדים היא משלבת הדרכות הורים. לצד עבודתה בחברותא דניאל עובדת ב״מכון שלם״ בראשל״צ ובגן תקשורת של עמותת ״אותי״. בעבר טיפלה ביחידה לילדים ונוער במרפאה לבריאות הנפש בחולון (תרצ״ו) וב״בית אמיתי״ – מרכז טיפול ותמיכה לצעירות נפגעות אלימות מינית. "אני מאמינה בטיפול מכבד ומעמיק החותר להפוך את חיי הנפש לזמינים למחשבה וליצירתיות. בעזרת השותפות והקרבה הנוצרות בטיפול ניתן לגשת בעדינות ובאופן חי לכאב נפשי ולחרדה, להעניק להם משמעות ועומק וכך לרכך רגשות מעיקים וכובלים, להקל את הכאב ולהתפתח".
דפנה שרון^פסיכולוגית חינוכית מומחית^הוסמכתי בפסיכולוגיה קלינית של הילד ושל המבוגר באוניברסיטת בן גוריון בנגב. התמחיתי, התמחות קלינית, במרפאה לטיפול במבוגרים, במרפאה לטיפול בילדים וכן גם בגנים של ילדים על הרצף האוטיסטי. לאורך השנים רכשתי ניסיון רב בטיפול במבוגרים, הדרכת הורים וטיפול בילדים. בסופו של דבר בחרתי להתמקד בטיפול בילדים, ובשנים האחרונות אני מתמחה במסלול החינוכי, רוכשת ניסיון בייעוץ למערכות החינוכיות השונות, הן בחינוך הרגיל והן בחינוך המיוחד. הטיפול בעיניי הוא בראש ובראשונה תהליך של התפתחות. התפתחות היכולת של המטופל להבין את עצמו ואת התגובות של האחרים אליו, וכן, התפתחות של מיומנויות לתקשורת, לויסות עצמי ועוד. כל אלו יסייעו לאדם לבחור דרכים יעילות יותר עבורו לפסוע בהן, דרכים המיטיבות יותר עם צרכיו ורגשותיו. אני מטפלת בגישה דינאמית - אינטגרטיבית. מאמינה מאד בעבודה עם המטופל בחדר הטיפולים, בשילוב עבודה עם המעטפת המשפחתית והחינוכית שלו.
ד״ר דנה בלאנדר^

פסיכולוגית קלינית מומחית

^פסיכולוגית קלינית מומחית. בעלת תואר דוקטור (Ph.D.) מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שם למדה לתואר ראשון בפסיכולוגיה ומדע המדינה, לתואר שני בפסיכולוגיה קלינית ולתואר שני במדע המדינה. במהלך התמחותה עבדה במחלקות אשפוז ילדים ונוער, ובתחנות לבריאות הנפש בקרית גת ובנהריה. דנה מטפלת בילדים, מתבגרים ומבוגרים. דנה עובדת גם כעמיתת מחקר במכון הישראלי לדמוקרטיה. היא לימדה באוניברסיטת Tufts בבוסטון. היא פרסמה ספרים ומאמרים במגוון נושאים ("כבוד האדם כערך עליון בטיפול הרפואי", "על הזר שבתוכנו", "אבל, מלנכוליה ואמביוולנטיות", "למה אין אחים בספרות ילדים העברית?").
טל ברגר^פסיכולוגית קלינית מומחית^טל היא בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד מהאוניברסיטה העברית בירושלים. התמחתה בתחנה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי בחיפה, במחלקה לאשפוזים אקוטיים למבוגרים בביה"ח "מעלה כרמל" ובשירות הפסיכולוגי חינוכי בטירת כרמל. בעלת ניסיון בעבודה עם ילדים כולל טיפול דיאדי בגיל הרך, נוער ומבוגרים. במקביל טל מרצה ב"קריה האקדמית אונו" בקורס "הדרכת הורים" ו"בריאות וחוסן נפשי במציאות משתנה". כמטפלת וכאמא לשלושה אני מאמינה כי כל מבוגר הוא ילד וכל ילד זקוק לדמות הורית מכילה, מאפשרת ומקבלת שתהווה עבורו מצע בכדי לגדול ולצמוח.
יואב אמיתי^עו"ס קליני^יואב הוא עובד סוציאלי קליני (MSW) ופסיכותרפיסט, המטפל בילדים, מתבגרים ומבוגרים, בגישה דינאמית, המושפעת מחשיבה פסיכואנליטית קלאסית ועכשווית. יואב הוא בעל ניסיון רב, בטיפול בילדים, מתבגרים ומבוגרים המתמודדים עם חרדות, מצבי טראומה (PTSD), התקפי זעם, קושי בוויסות רגשי, לקויות תקשורת, דיכאון ותחושות הדרה וקושי בהשתלבות חברתית. בעברו עבד בשירות הציבורי במסגרת מרפאה לבריאות הנפש של קופת חולים מאוחדת, שירות בתי הסוהר והרשות לשיקום האסיר. יואב הוא בוגר בית הספר לפסיכותרפיה "יישומים קליניים" אשר מוכר על ידי האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה, על ידי האגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת ועל ידי האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית.
יותם קדם^

פסיכולוג קליני מתמחה

^יותם בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בפסיכולוגיה קלינית מהמרכז הבינתחומי-הרצליה. יותם מטפל בגישה הדינמית ובעל הכשרה בטיפול התנהגותי – קוגניטיבי (CBT). בעבר התמחה בנווה מלכישוע אשר בגלבוע, ובעל ניסיון בטיפול בנוער ומבוגרים המתמודדים עם קשיי וויסות, התמכרויות וקשיים חברתיים. "המפגש הטיפולי מהווה קרקע להתפתחותן של גמישות מחשבתית ויצירתיות. אני מאמין כי באמצעות יכולות אלו, מתאפשרת התבוננות מחודשת בעולמינו הפנימי והאופן בו הוא משפיע על חיי היום-יום ויחסינו עם הסביבה."
לוסי כץ^עו"ס קליני^עובדת סוציאלית קלינית בעלת תואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים. כיום משלבת לימודי פסיכותרפיה מטעם החוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת חיפה. לוסי בעלת ניסיון טיפולי רב בעבודה עם ילדים ובני נוער המתמודדים עם קשיים נפשיים ורגשיים, בשילוב עם רקע פסיכיאטרי, עבודה עם נערות נפגעות טראומה מינית והיכרות מעמיקה עם אוכלוסיות קצה. בעלת רקע וניסיון בליווי והדרכת הורים. בעיני טיפול הוא קשר שמאפשר מרחב בטוח בו המטופל יכול לגלות את עצמו בראייה מחודשת, אני מאמינה כי טיפול הרואה את הילד/ה או נער/ה תוך התבוננות רחבה במעגלים המשפחתיים והסביבתיים תאפשר גדילה ושינוי.
מאיה קיי^פסיכולוגית קלינית מתמחה^בעלת ניסיון בטיפול בטווח גילאים רחב הכולל בוגרים צעירים, מבוגרים והגיל השלישי. מטפלת בגישה דינמית מעמיקה, בשילוב עם אלמנטים מגישות CBT ומיינדפולנס, תוך דגש על התאמה לצורך של המטופל. רכשה ניסיון טיפולי בעמותת "עמך" ועבדה עם אוכלוסייה מגוונת וטווח רחב של התמודדויות ומצבי משבר; קשיים במערכות יחסים, פרידות, אובדנים, דיכאון, חרדה, קשיים בגיבוש זהות והתמודדות עם טראומה. במסגרת ההתמחות במרכז לבריאות הנפש "מזור" עובדת עם מצבי קצה אקוטיים. במקביל, בעלת ידע וניסיון באבחון נוירופסיכולוגי ועבדה במכון "שבץ מוח וקוגניציה" בבי"ח רמב"ם. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובביולוגיה, תואר שני בנוירוביולוגיה ואתולוגיה ותואר שני נוסף בפסיכולוגיה קלינית ונוירופסיכולוגיה, מטעם אוניברסיטת חיפה. מאמינה מאוד בטיפול כמפגש פתוח, קרוב ובגובה העיניים. מפגש בו נוצר מרחב בטוח להעמיק את ההתבוננות, תוך פיתוח מבט חומל והבנת תהליכים ואזורי קושי, ובתוך כך התפתחות לעבר אפשרויות מיטיבות יותר. כוחו של טיפול פסיכולוגי טמון באינטראקציה אנושית ייחודית, חמה ואמפתית, המאפשרת חוויה אחרת של קשר, בתוכו ניתן לייצר שינוי ושיפור, להפחית סבל ולצמוח מתוך משבר.
נטליה קירסמן^פסיכולוגית חינוכית מומחית^נטליה בעלת תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה באוניברסיטת Universidad Maimonides בבואנוס איירס. בארץ, השלימה התמחות בפסיכולוגיה חינוכית וסיימה בית ספר לפסיכותרפיה במכון "מגיד" באוניברסיטה העברית. במהלך השנים, רכשה מומחיות בטיפול התנהגותי (CBT), טיפול בילד ומשפחתו והדרכת הורים ממוקדת. ב – 20 שנה האחרונות עובדת במסגרות טיפוליות, חינוכיות, בריאות הנפש ומיקוד מיוחד בעבודה על ילדים ומבוגרים על הרצף האוטיסטי. בנוסף, עוסקת במחקר בתחום האוטיזם וחוקרת את הקשר בין אסטרטגיות לוויסות והשפעתם על הדיאדה הורה-ילד במסגרת דוקטורט. "אני מאמינה בקשר הייחודי שנוצר בסביבה הטיפולית וברצון של האדם להיטיב את חייו מול מצבים מגוונים ומאתגרים אשר מעניקים הזדמנות לצמיחה והתפתחות. בטיפול, יחדיו, מתבוננים על הדרך המתאימה והיחודית לכל אדם".
נעה רוזנפלד ראוך^פסיכולוגית התפתחותית מומחית^בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה מאוניברסיטת תל אביב, ותואר שני בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בוגרת תוכנית ההשלמה בפסיכולוגיה התפתחותית של המכללה האקדמית תל אביב-יפו. התמחתה בשירות הפסיכולוגי-חינוכי של תל אביב-יפו, בתחנה לטיפול פסיכולוגי התפתחותי בחיפה, ובמכון להתפתחות הילד של שירותי בריאות כללית בחיפה. מטפלת בילדים בגיל הרך (0-9) בעלי קשיים רגשיים והתפתחותיים מגוונים באמצעות טיפולים פרטניים, דיאדיים והדרכות הורים, ועורכת אבחונים לשם הערכה של קשיים התפתחותיים, רגשיים ותקשורתיים (אוטיזם). בעלת נסיון בעבודה עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי ומשפחותיהם, בטיפולים קבוצתיים, בעבודה במסגרות גני חינוך מיוחד ובליווי תהליכי שילוב בחינוך הרגיל. תפיסתי הטיפולית מבוססת על התבוננות אינטגרטיבית על מאפייניו הייחודיים של הילד, על הקשרים המשמעותיים בחייו ועל סביבות החיים השונות שלו. תפיסה זו שמה במרכז את הקשר של הילד עם הדמויות המשמעותיות לו, ואת האופן שבו קשרים אלה יכולים לקדם התפתחות וצמיחה באמצעות הרחבת ההתבוננות, ההקשבה ותהליכי הגילוי והיצירה המשותפים בקשר.
עירית בן נון^

פסיכולוגית חינוכית מומחית ומדריכה

^עירית היא פסיכולוגית בעלת נסיון טיפולי עשיר ומגוון. היא עובדת עם קבוצות, ילדים, בני נוער, הורים וצוותים חינוכיים. לאורך השנה עבדה במספר שירותים פסיכולוגים חינוכיים, ליווי של מסגרות חינוכיות והתמקדות טיפולית בגיל הרך ובחינוך המיוחד. בשנים האחרונות, עירית מדריכה צוותים של פסיכולוגים מתמחים וצוותים טיפולים מגוונים. במהלך השנים, היא עסקה בניהול והובלה של תחום העבודה הטיפולית בגיל הרך בזכרון יעקב. עירית היא פסיכולוגית העובדת בגישה הדינאמית ומשלבת גם טכניקות התנהגותיות וקוגניטיביות, היפנוזה, טיפולים דיאדיים, התערבויות נרטיביות ואסטרטגיות ועוד. תפיסת עולמה המקצועית מתייחסת למכלול ההיבטים בחיי המטופל בתוך חדר הטיפול ומחוצה לו והיא מקפידה על חשיבה משותפת ויצירתית עם האנשים המשמעותיים בחיי המטופל. את ההסמכה היא רכשה בתואר ראשון באוניברסיטת בן גוריון ובתואר שני באוניברסיטה העברית בירושליים בפסיכולוגיה התפתחותית. כמו כן, היא בוגרת בית הספר לפסיכותרפיה – המדרשה הגבוהה לפסיכולוגיה חינוכית.
רון-לי פלג^פסיכולוגית קלינית מתמחה^עובדת עם ילדים, נוער ומבוגרים. בעלת A.B בהצטיינות בפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת בן גוריון, ו- A.M בהצטיינות בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת תל אביב. מטפלת בגישה דינמית, תוך שילוב אלמנטים מגישות טיפול ממוקדות כגון CBT, IPT ו-MBCT בהתאם לצרכי המטופל. מתמחה כעת בשירות הפסיכולוגי של אוניברסיטת תל אביב ומטפלת בסטודנטים המתמודדים עם קשיים מגוונים, חרדה, דיכאון, טראומה, אובדן וקשיים ביחסים בינאישיים. בנוסף צברה ניסיון בהדרכות הורים ובטיפול בהפרעות אכילה, אנקופרזיס, קשיי וויסות, הפרעת קשב וקשיים חברתיים במרפאת ילדים ונוער בגהה. במקביל, מתרגלת ויניאסה יוגה מעל עשור ומלמדת בעשור האחרון. "במשחק, ובמשחק בלבד, הילד או המבוגר מסוגלים להיות יצירתיים ולהשתמש באישיות כולה, ורק בהיותו יצירתי מגלה היחיד את העצמי." / דונלד ויניקוט. עבורי, טיפול פסיכולוגי הינו מרחב המזמין למסע וחיפוש, מסע ליצירת קשר, לעושר פנימי, לעבודה על חיבורים רגשיים, מגע עם קושי, כאב וכוחות חדשים מתוך מרחב מוגן ולא שיפוטי.
שקד בן ישעיהו^פסיכולוגית שיקומית מתמחה^בעלת ניסיון בעבודה עם ילדים ומבוגרים. בעלת תואר ראשון B.A בפסיכולוגיה, מכללה האקדמית תל אביב יפו, ותואר שני בפסיכולוגיה שיקומית M.A, אוניברסיטת אריאל. מטפלת באוריינטציה דינמית, בשילוב כלים אינטגרטיביים במידת הצורך (מעולמות הCBT ו-DBT). כעת מתמחה במרפאת משרד הביטחון בבית חולים רמב"ם ומעלה כרמל, מטפלת באנשים המתמודדים עם פוסט-טראומה, חרדה, דיכאון, קשיי ויסות, הפרעות קשב וקשיים ביחסים בינאישיים. צברתי ניסיון בטיפול פרטני, הדרכות הורים וטיפול דיאדי בילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי בגן תקשורת. בנוסף, מתמחה באבחון וטיפול נפשי בפגיעות נוירולוגיות כגון פגיעות ראש עקב תאונה, שבץ ואפילפסיה בבית החולים רמב"ם ובעבר במכון הלאומי לשיקום נוירופסיכולוגי בתל אביב. אני רואה בחשיבות הבנת האדם כחלק ממערכת משפחתית, זוגית וחברתית. מאמינה ביצירת קשר אישי, מותאם ורגיש תוך התבוננות פנימה והכרות עם אזורי הקושי והתמודדותם.
ד"ר מיטשל שערץ^מומחה בנוירולוגית ילדים  / יועץ לצוות^ד"ר מיטשל שערץ עוסק באבחון וטיפול בילדים עם כל סוגי הקשיים בתחום הנוירו-התפתחותי מעל 25 שנים. הוא מנהל מערך התפתחות הילד ונוירולוגית ילדים במאוחדת בצפון וכן הינו מרצה קליני בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון. ד"ר שערץ עורך מחקרים בתחום הפרעות התפתחותיות עם דגש על תחומי התערבות ונוירו פלסטיות של המח. הוא מרצה לסטודנטים ומתמחים בטכניון וגם מעביר הרצאות באוניברסיטאות ובכנסים בארץ ובעולם. הוא אחד היוזמים בפרויקט "יוזמת העתיד", פלטפורמה ייחודית שנועדה לבסס טיפוליים טכנולוגיים חדשנים עבור ילדים עם מוגבלויות. ד"ר שערץ כיהן כיו"ר העמותה הישראלית להתפתחות הילד ושיקומו וחבר ברשת לתסמונת דאון והפרעות התפתחותיות גנטיות אחרות בארגון הנוירו-פסיכו-פרמקולוגי האירופי. כמו כן חבר בוועדות ביקורת מטעם המועצה המדעית ומעורב בתוכנית לימודית של מתמחים בתחום. ד"ר שערץ מייעץ ל"חברותא" ומאבחן אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, קשיי וויסות והפרעות התפתחותיות אחרות.