אבחון פסיכודידקטי

אבחון זה נועד לענות על שאלות בתחום הקשיים הלימודיים ומופנים אליו ילדים ומתבגרים עם קשיים במערכת החינוכית. מטרת האבחון לתת תמונה מקיפה לגבי הכישורים האינטלקטואליים, נקודות חוזק וחולשה והסברים אפשריים של פערים (לדוגמא: נערה אשר תפקודיה הביצועיים חזקים ואילו הקושי נחווה יותר בהיבט במילולי). קשיים אלו ייבחנו גם בראי עולמו הרגשי של המאובחן והשפעתו על כישורי הלמידה שלו.

לאבחון פסיכודידקטי שני חלקים: האבחון פסיכולוגי אשר נותן מבט אודות כישוריו השכליים של המאובחן בצד גורמים רגשיים כגון חרדה, דימוי עצמי, דיכאון, קשיי וויסות, מוסחות ועוד. האבחון הדידקטי ממפה את תחומי הלמידה של המאובחן ומנסה לתת הסברים לקשיים אלו בצורת לקויות למידה אפשריים כגון: דיסלקציה, דיסקלקוליה, דיסגרפיה ועוד. במידת הצורך תינתן חוות דעת אודות משתנים מתערבים נוספים כגון מוסחות, הנובעת מהפרעת קשב וריכוז, ויכולה להשפיע גם היא על ההישגים הלימודיים.

אבחון פסיכודידקטי משמש במידת הצורך למתן התאמות בדרכי למידה והבחנות במבחנים ובבגרויות. האבחון מוכר על ידי המערכת החינוכית כדי לשקול את מתן ההתאמות הנדרשות. בסיום האבחון, המאבחנת תדריך את ההורים ואת הצוות החינוכי והדו"ח יכלול המלצות ליישום וטיפול בבית ובבית הספר.

אבחון פסיכודידקטי נערך על ידי פסיכולוגים חינוכיים.

לשאלות נוספות ויצירת קשר אנא לחצו כאן ונשמח לעזור.